Voor 1.000 euro: Waarom haalt klant de mobiel uit zijn broekzak?
April 2nd, 2008 door Erwin Boogert
Het is duidelijk dat een van de volgende innovatiegolven op het web in de broekzak van de consument plaats zal vinden. Wat specifieker: op de mobiele telefoon en in de mobiele web browser. De toestellen zijn nu goed genoeg, de besturingssystemen kunnen het aan en de netwerken zijn er gereed voor. Nu alleen de dienstverleners óp dat platform nog.
De vraag die bij mobiele diensten imho primair geldt, is: waarom ben ik als consument bereid om een uitermate lastige handeling te verrichten: de telefoon uít mijn broek- of jaszak halen. En dan óók nog de browser of een andere applicatie aanzetten. (Pfff … ik zweet al bij de gedachte
)
Op applicatieniveau dient vervolgens een koppeling te worden gezocht met de off line situatie waarin men zich op dat moment bevindt. De vraag luidt dan: welk extra nut levert een mobieltje-met-internet winkel op wanneer deze in een winkel wordt getrokken? Voorbeelden uit de losse pols: prijzen vergelijken, recensies lezen of de achterban met foto/video/spraak consulteren. Voorwaarde: het moet makkelijk zijn.
Amazon.com zette vandaag weer een voet op het mobiele pad. Het bedrijf lanceerde vandaag TextBuyIt in Amerika. Door sms’jes te sturen, is het mogelijk Amazons database te doorzoeken maar ook om een artikel te kopen. Het klinkt nogal archaïsch, maar het is een stap vooruit op nieuw terrein.
Voor de beeldvorming:
- T-Mobile boekt 5,5 procent van de concernomzet via mobiel internet (280208),
- Vodafone realiseert 6,1 procent van de omzet via mobiele datadiensten (exclusief sms), (131107)
- In Nederland zetten webwinkels met 3,9 miljard euro 38 procent meer om in 2007 dan in het jaar 2006. (010408)
Vraag: welke soort mobiele dienst acht je onmisbaar voor jezelf of voor ‘de consument’? Of: welke goede mobiele ideeën kwam je afgelopen tijd tegen? (hier mijn app-lijst)
April 2nd, 2008 at 11:14 pm
http://www.Pluk.nl heeft o.a. een dienst waarbij als je ergens staat, je informatie via een telefoontje, SMS, E-mail . Voor verKoopwinkel dachten we aan een systeem waarbij als je iets ziet in de winkel, je via de mobiel en pluk, meteen de advertentie, met prijs, afmetingen, foto, thuis hebt.
——-
Er is ook een zoekdienst getoond (in Duitsland?) adhv foto’s die je maakt met je mobiel. In combinatie met http://www.like.com , zou je een foto kunnen maken van bijv. de schoenen van iemand die voorbij loopt en ze meteen voor jezelf kunnen kopen.
April 4th, 2008 at 8:59 am
Hier even een kort berichtje van pluk. Ontwikkelingen blijven bij ons doorgaan. Zo kunnen wij de consument nu de mogelijkheid bieden, na het versturen van een plukcode, een aanbieding direct terug te krijgen op zijn mobiel, gebasseerd op de plaats waar hij op dat moment staat!
Ik loop in de stad, ben op zoek naar leren laarzen, stuur de plukcode “laars” naar 7585 en krijg de dichst bijzijnde winkel te zien in mijn retour bericht waar ik deze kan krijgen. Als ik dat consument wens wordt ik ook nog teruggebeld met een toelichting (luisteradvertentie) en krijg ik een e-mail met meer info (online door de consument in te stellen.
De brug van offline naar online, terug naar offline is daarmee gelegd. Marktplaats content kan hier goed voor worden ingezet. Moet wel bekend zijn waar de geboden artikelen ook offline te koop zijn!
Hoop dat jullie mij kunnen volgen
Zouden jullie daar wat mee kunnen?
Nog andere ideeen op basis van dit mechanisme??
Ik hoor graag
April 4th, 2008 at 10:52 am
N.a.v. Barts reactie Pluk getest In Den Haag. Reactie die per sms terugkwam: “De door jou ingevoerde plukcode (LAARS) is bij ons niet bekend”.
April 4th, 2008 at 10:56 am
Was ook maar een voorbeeeld. Wilde hiermee het mechanisme wat meer laten leven. je hebt het nu wel heel letterlijk opgepakt door direct laars naar 7585 te sms-en. wat vind je van het mechanisme??
April 4th, 2008 at 11:07 am
Voordat iets ergens van kan vinden, zie ik het graag in werking. Kan me voorstellen dat het mechanisme werkt, maar dan krijg je de vraag naar distributie. Er zal nog wat water door de Rijn moeten stromen, eer dat mijn spreekwoordelijk buurvrouw in een impuls 7585 zal sms’en om een laarzenwinkel te vinden.
April 4th, 2008 at 4:02 pm
@Bart: Hoe is het mogelijk dan aan de hand van alleen een SMS de locatie (ik vermoed network cell) te bepalen? Deze wordt niet meegestuurd?
Of is hiervoor een Java applicatie nodig?
April 4th, 2008 at 4:03 pm
(Sorry, ik vergat het vinkje aan te klikken en Erwin heeft helaas nog geen ’subscribe without commenting’ optie, dus maar even via deze comment dan)
April 4th, 2008 at 6:15 pm
U vraagt wij draaien. Sinds daarnet, Robin, is de optie ‘Subscribe without commenting’ wel aan.
April 6th, 2008 at 9:03 am
Erwin,
Klopt inderdaad. Op basis van 1 sms is de locatie van een persoon te bepalen. Je kan je voorstellen dat dit heel wat mogelijkheden biedt…
April 7th, 2008 at 8:07 pm
In vervolg op die laars even naar de plukcode http://www.plukcode.nl/ gekeken. IT diensten zien er goed uit! Goed idee. Bijvoorbeeld als je de plukcode wilt hebben moet je snel de mobiel uit de broekzak halen anders is hij (plaatje of geluid) voorbij en heb je de plukcode gemist. Die druk op de ketel lijkt me prima en de consument wordt zo meer betrokken — maar er moet dus wel iets te halen zijn wil je actief mee doen. En het is maar een moment contact waar je een code grijpt. Daarom vind ik het goed dat er ook aan een langere relatie gedacht is: “pluk-in to pluk using your plukcode”. Het inpluggen op mobiel internet. Met je mobiel contact maken met de online wereld. Een soort community gevoel. Net als Robin benieuwd hoe het mogelijk is aan de hand van enkel een sms de lokatie te bepalen. Dat lijkt me nou weer een minder idee — erg foutgevoellig.
April 9th, 2008 at 1:09 pm
@Leendert: eens!
@Bart: Prima idee van die leren laarzen — al zou ik eerst graag willen zien dat het echt stabiel werkt. Ik herinner me Pluk trouwens van de vakbeurs 4 jaar geleden. Mooie meisjes in leren laarzen en blauw leren pakken. Dat zag er nog eens goed uit! Foto:
http://www.pluk-in.com/concepten/artikel/pluk_nieuwe_pluk_dienst.html
@Erwin: Daar haal ik nou graag m’n mobiel voor uit m’n broek!!!
April 9th, 2008 at 8:39 pm
Ja, wat Erwin zegt: 1) het sms mechanisme moet al werken, 2) als het werkt zie ik mijn buurvouwen en mannen niet sms-en. Zou ik mooie vrouwen in leren laarzen willen, dat tik ik dat gewoon in m’n mobiel en laat Google het werk doen. En zo kom ik bij een webwinkel.
De voorbeelden op je site vind ik treffender. Bijvoorbeeld de hoorbare plukcode in luisteradvertenties
http://www.pluk-in.com/plukcode/pluk/pluk_de_dag.html
doet me denken aan de Roepie Roepie Vogel vroeger (?) op Radio Veronica. Voor dat soort momenten zou niet ik, maar wel mijn kinderen klaar gaan zitten om de plukcode te scannen.
Zoals Leendert terecht opmerkt: er moet dan wel iets te halen zijn (concertkaartjes, gratis leren laarzen, 20 Euro tegoed in een webwinkel, enzovoort).
April 9th, 2008 at 10:04 pm
Dennis en Yasmin hebben beide helemaal gelijk. Van groot belang is dat er een rede moet zijn voor de consument om de telefoon te pakken. We hebben in de afgeloopen periode (ongeveer 1,5 jaar) ongeveer 2300 campagnes uitgewerkt voor partijen. Hebben, krijgen, gratis, korting doen het gewoon het beste. We zien dat als de campagne wordt ondersteund door een luisteradvertentie dit tot hele hoge responses leidt. Kijk maar eens naar een recent resultaat van een campagne voor een digitenne actie:
http://www.pluknet.nl/resources/AMGATE_10465_1_TICH_R2426198161885/AMGATE_10465_0_TICH_R108711205147167
Probeer de actie maar zelf eens: sms TEST naar7585
Je ziet dat de actie een combinatie is van terugbellen, terug sms-en en (ben je geregistreerd) terug mailen. We zijn nu veel aan het testen en proberen van combinaties van de mogelijkheden. We willen de mogelijkhden nu uitbreiden met een standaard promise bij ieder bericht….: Op basis van waar je bent krijg je de je JOU informatie beschikbaar. Een aanbieding op maat is 1. Er is echter meer te denken.
April 12th, 2008 at 9:14 am
Leendert, zie dat je hebt gekenen naar de website van pluk-in. Goed om te zien dat de info die je daar kan vinden direct duidelijk voor je is. Ik heb de info ook bestudeerd maar heb toch veel vragen….
Ik ben zelf druk met het initiatief pluk. Info hierover is te vinden op http://www.pluknet.nl. De consumeten site vind je op http://www.pluk.nl. pluk-in en http://www.plukcode is een ander initiatief. Excuus voor de verwaring.
In je reactie vraag je je af hoe nauwkeurig de positiebepaling nu is… antwoord: pluk is een ititiatief van KPN en BarTrack. Ik ben vanaf de start (vanuit BarTrack) betrokken geweest bij de ontwikkeling van de dienst en nu verantwoordelijk voor de verdere doorontwikkeling en uitrol van het geheel. We zijn met name druk met de verkoop van de software aan partijen.
KPN is een belangrijke leverancier van de techniek. De location based optie wordt nu door KPN getst in samenwerking met Hyves. De techniek is ooit ontwikkeld voor een andere deelneming van KPN (OLLO). De techniek wwerkt goed en is in principe erg envoudig. Bij het versturen van het sms bericht wordt dit verzonden naar de in de buurt zijnde GSM palen. Op basis van dit bericht kunnen we achterhalen waar je bent. In principe op enkele honderden meters nauwkeurig.
Idee is deze info te combineren met online beschikbare informatie. Consument stuurt het bericht samen met zijn positie informatie. Online is er op basis van deze info een beste aanbieding in de buurt beschikbaar. Het pluksysteem stuurt direct een bericht terug met deze info of belt de consument direct en verteld in een luisteradvertentie eenvoudig waar hij de beste aanbieding kan verkrijgen…..
April 12th, 2008 at 6:53 pm
Bart ik begrijp het. Bij de plukcode hoort Pluk en http://www.pluk-in.nl/ En jij hoort bij KPN en de ollocode en dat concentreert zich rond sms. Al ben ik geen Hyver en geen actief smser, zal ik het zeker eens uitproberen wanneer de location based optie uit de testfase komt en landelijk beschikbaar wordt. Dank voor je uitleg. Het voordeel van je sms dienst zie ik als laagdrempelig. Het nadeel dat je sms dienst overbodig wordt zodra mobiel internet een hit is. Met name Vodafone doet zijn best vanalles te sponsoren en ondersteunen wat met mobiel internet te maken heeft. Zij verwachten snel een doorbraak…
April 13th, 2008 at 8:24 am
Leendert, bijna goed. Bij de plukcode hoort pluk en http://www.pluk.nl en http://www.pluknet.nl. Zodra de eerste campagnes zijn aangemaakt kom ik bij je terug. Mobile online is waar ik helemaal in geloof. Kijk maar eens naar het nieuwe besturingssysteem van Google: Androit. De doobraak van mobiel internet gaat zeker niet uitblijven. We hebben de eerste ontwikkelingen hiervoor al opgelijnd. Is erg belangrijk om hier in mee te gaan. SMS is voor de plukdienst maar een tijdelijk instrument. Ik houd je op de hoogte….
April 13th, 2008 at 1:25 pm
Mobiel internet eerder dan meer Wifi toepassingen zoals iTouch, Kindle etc ?
April 14th, 2008 at 2:43 pm
@AJ mobiel internet is veel interessanter: wifi moet je gaan zoeken. En voordat wifimax in Nederland beschikbaar is zijn we een jaar verder. Als partijen al geinteresseerd zijn. Wifi punten van KPN werken veel slechter dan die van T-Mobile, weet ik uit ervaring.
Net naar het plukcode filmpje gekeken.
http://www.pluk-in.com/watch/plukcode_qr_error_correction/
Gaaf zeg! Ik wist niet dat je je mobiel kon gebruiken als scanner. Lijkt me in combinatie met mobiel internet een goede oplossing.
April 14th, 2008 at 3:12 pm
Bruno,
Dank voor je reactie. Jammer te moeten constateren dat de antwoorden er wat jou betreft niet meer toe doen en je bezig bent te verwijzen naar je eigen pluk-in website. Had gehoopt hier een serieuze inhoudelijke discussie te hebben. Hoop dat dat door iedereen hier ook zo wordt gezien dat dat een gemiste kans is. Klik maar eens op de naam Bruno en je komt op de website van Ikea. Vast iets te verbergen.
Kom nu niet toe aan de inhoud helaas. Veel succes met je activiteiten Bruno of hoe je verder mag heten en ben in bleide afwachting van een inhoudelijke respons… Denk niet dat je op deze manier je pluk-in initiatief een succes gaat maken. Ga uit van je eigen kracht in plaats van te leunen op anderen….
Bart
April 14th, 2008 at 3:24 pm
Bart, je zegt in een eerdere reactie dat sms voor Pluk slechts een van de instrumenten is.
Dit hele draadje gaat over mobiel internet nu maar juist ook over de nabije toekomst. Daar vallen dus zeker de niet op sms gebaseerde vehikels en/of diensten onder. Kun je wat verder uitwijden op de richting die jouw gedachten opgaan?
Deze hele discussie begint een bericht op zích waard te worden. Iedere gerichte aanvulling met oog op de toekomst icm praktische proeven en gedachtes zijn daarom welkom.
@allen: Tot dusver vind ik dit een zeer informatieve gedachtenwisselingen. Kudos!
April 14th, 2008 at 6:21 pm
“© 1991–2008 Pluk. All Rights Reserved.” Gebruikt iemand de naam als sinds 1991 ? Hoe kunnen dan twee verschillende bedrijven actief zijn op hetzelfde gebied met hetzelfde naam ?
April 14th, 2008 at 7:33 pm
Goede vraag. Stel deze maar aan de mannen van pluk-in….! Ze moeten met een helder antwoord kunnen komen…
Ik stop met de discussie van het vergelijk. Wij staan voor onze eigen producten en diensten. Na een even doorzoeken worden de verschillen erg snel duidelijk
Bart
April 14th, 2008 at 8:20 pm
@AJ Goeie vraag. Ik heb even doorgezocht en Google laat een onderzoekje van Rob Hartman zien uit januari 2007 op moblog met daarin IKEA:
http://www.molblog.nl/crossmedia/4472
April 14th, 2008 at 9:12 pm
Jeetje, januari 2007. Lijkt al een eeuwigheid terug. De rede van stoppen van NRC.Next was een andere dan ze de markt lieten weten helaas. Zo zie je maar. Print respondeert matig, dat is een feit, maar wel voldoende om uit te bouwen.
TV doet het beter. Deze week zal nar verwachting het plukmechanisme worden geintroduceerd door 1 van de plukklanten L1 (Limburg1, regionale zender) We hebben daar de plukdienst white labelled ingezet. Activering van de e-mail component kan zowel online als via de mobiel…
Volg de ontwikkelingen maar op http://www.pluknet.nl... De ontwikkelingen hebben niet stilgestaan na publiceren van plukcodes in NRC.NEXT
Bart
April 15th, 2008 at 11:28 am
Bruno heet Bruno. En dat ik bij ikea werk merk ik iedere maand op m’n bankafschrift.
U kunt het onprettig vinden als ik T-Mobile beter vind presteren dan uw KPN, of Pluk beter vind presteren dan uw Pluk Company. Met smaad over uw concurenten schrijven maakt u een slecht verliezer. Daar zou u niet eens de tijd voor moeten hebben.
U wilt niet dat vergeleken wordt. Dan moet u geen ondernemer worden. Je ontkomt niet aan vergelijken. Gaan we naar de woonboulevard of ikea?
Als u meer succes wilt dat de 10 gebruikers in NRC, zou ik beginnen uw potentiele doelgroep vriendelijker aan te aanspreken en proberen te luisteren naar hun feedback. Ik gun u daarbij gemeend alle succes! Tot hier mijn advies en interesse.
April 15th, 2008 at 12:48 pm
Bruno, ben blij met de inhoudelijke reactie. Geeft me direct veel helderheid, dank daarvoor. Met smaad over de concurrent schrijven is niet waar ik op uit ben. Kom te veel op het internet de onduidelijke en onverwachtte vergelijking tegen die niet logisch is. Wilde wel graag de scherpte in de discussie, die is er inmiddels weer en daar ben ik blij om….
Hoop dat Ikea net als inmiddels vele andere partijen actief aan de slag gaan met het inzetten van crossmediale toepassingen….
April 15th, 2008 at 9:28 pm
@ Bruno , Ik heb zelf een paar jaar bij IKEA Utrecht gewerkt. BAM 6,9,10,50, Springers etc gedaan. Super bedrijf. We verkopen bij verKoopwinkel ook veel tweedehands IKEA spullen en ik moet eerlijk zeggen we vergissen ons soms in de prijs en vragen (en krijgen) meer dan de IKEA nieuw prijs.
Waar werk je?
April 19th, 2008 at 9:57 am
@Erwin: Je stelde het volgende: Bart, je zegt in een eerdere reactie dat sms voor Pluk slechts een van de instrumenten is.
Dit hele draadje gaat over mobiel internet nu maar juist ook over de nabije toekomst. Daar vallen dus zeker de niet op sms gebaseerde vehikels en/of diensten onder. Kun je wat verder uitwijden op de richting die jouw gedachten opgaan?
Antwoord: Uiteindelijk geloof ik er erg sterk in dat de communicatie strategie in de toekomst niet gebasseerd moet zijn op zenden maar op LUISTEREN…
Van groot belang is volgens mij de consumenten op basis van lage drempels en op basis van permissie toegang te geven via allelei verschillende instrumenten tot ZIJN informatie. Als organisatie is het van belang dat jou informatie daar aanwezig is.
Klinkt allemaal wat zweverig. Praktisch gebruiken we nu sms om consumenten uit te nodigen de stap te nemen in een e-mail adres achter te laten icm met hun 06 nummer. Dit adres kan je achter laten op pluk.nl maar wat ons betreft op alle sites die op het systeem zijn aangesloten. Sinds gisteren is L1 (Limburgse regionale TV en Radiozender) gestart met het aanbieden van de dienst (white labelled). Kijk maar op L1.nl/sms. Na registratie online ontvang je na het versturen direct en e-mail met daarin een link naar de website….
Wij willen zo snel mogelijk, als de infrastructuur op mobielen er echt klaar voor zijn en daarmee de drempels voor gebruik voor de consument laag, toepassing op de mobiel aanbieden waarmee je met 1 klik op een button op je mobiel, info ontvangt die jij wenst te onvangen…
Of het nu foto’s zijn die je met je mobiel moet maken en daarna mee info kan zien (shotcode), rfid readers, barcode scanners en web (bartrack.com)… Alles met het doel de echte wereld clickable te maken en waarmee jij informatie naar je toe kan halen…
Uiteindelijk zal dit moeten leiden tot een omgeving waar jij de baas bent en waar jij alle informatie in plaatst die jij interessant vindt. van push naar pull…
Nu het vertrouwen nog krijgen van de consument en aanbieders. Na jaren van zenden moet je maar geloven dat je gedragingen tegen je worden gebruikt…. Is ook zo verleidelijk om toch nog even iedereen een smsje te sturen nadat ze interesse hebben getoont in een digitale TV aansluiting…
April 19th, 2008 at 5:45 pm
@ Bart. de killer app is een koppeling van standard EAN barcodes (zoals je die in bijna alle winkels ziet) met een CSE (Comparison Shopping Engine) die ook informatie bevat over
-prijzen en
-beschikbaar in de omgeving.
Je staat op de winkelboulevard je ziet een mooi Kinzo zaagmachine model 48P325 voor € 129,-, scant de barcode 8710412925113 in en ziet dat het om de hoek bij verKoopwinkel te koop is voor € 89,- met link naar de advertentie op Marktplaats
http://link.marktplaats.nl/164081524
Je bespaart binnen 15 minuten 40 euro. Daarvoor haal je je mobiel wel uit je zak.
April 22nd, 2008 at 1:42 am
Visual search demo: http://www.polle.net/2008/04/21/inspiratie-mobile-visual-search-engine-on-the-apple-iphone/
April 23rd, 2008 at 5:06 pm
@Ansgar, Bart en ander reageerders. Zojuist vond ik vond ik een toepassing van mobiel internet waarvan ik me goed kan voorstellen dat deze in een behoefte voorziet.
Op: http://pda.anwb.nl/ staat sinds kort een Autokoerslijst. Ben je onderweg om een tweedehands auto te kopen of verkopen, tik dan het kenteken in en de kilometerstand en je krijgt een redelijke (ver)koopprijs voor die specifieke auto. Dienst komt tot stand m.b.v. Bovag-data.
Leuk draadje dit. Dit is reactie nummer 31 onder dit bericht (Het record ligt overigens op of iets boven 150).
May 6th, 2008 at 1:37 am
Ik hoorde dat myGimmy http://www.mygimmy.com/ nu ook gebruik gaat maken van plukcode http://www.plukcode.nl/ Zowel Pluk als myGimmy zitten in Haarlem.
May 6th, 2008 at 10:54 am
Kan me niet voorstellen. Concept is volledig anders. Mygimmy is gebasseerd op een applicatie op de mobiel. plukcode ? Er inderdaad wel een overeekomst dat de beide organisaties uit Haarlem komen. Mede aandeelhouder Payter komt weer uit Rotterdam dus daar is een mindere match..
pluk software (www.pluknet.nl) zou wellicht als onderliggende motor kunnen worden ingezet. Wij van pluk.nl wachten nog even de mobiele ontwikkelingen af. Onze partner (KPN) geeft zelf aan dat de dekking van compleet foutloos werkende mobieltjes (lees goed ingestelde mobieltjes) beperkt is. We zijn wel druk met testen.
May 9th, 2008 at 9:56 pm
Stel je voor: je komt een supermarkt binnen. Aan de hand van je mobiele telefoon en de bewakingscamera’s wordt gedetecteerd dat je binnen bent en je wordt door de geluidsinstallatie bij de deur begroet. Op hetzelfde moment wordt aan de hand van je aankooppatroon van de afgelopen weken geconcludeerd dat je door je voorraad coffeepads heen bent en dat je vriendin bijna weer ongesteld is. Uit een profielvergelijking tussen jouw profiel en andere gebruikers van de supermarkt blijkt dat het zeer wel mogelijk is dat je geïnteresseerd bent in een crossselling met zoetigheden voor bij de koffie. Op basis daarvan krijg je op het dichtstbijzijnde plasmascherm jouw persoonlijke aanbieding: 5 pakken coffeepads voor de prijs van 4 daarbij een gratis verpakking Bastogne koeken.
Blij, content en tevreden met de attentheid van de supermarkt ga je in op het aanbod.
http://www.polle.net/2006/01/19/weten-wat-ik-wil/
May 13th, 2008 at 3:30 pm
Thx, duidelijk scenario en is er natuurlijk eentje uit de reeks denkende koelkast, zelfrijdende auto en intelligente kleding. Natuurlijk kan dit soort scenario’s zich in de toekomst ontvouwen als zijnde realiteit.
Maar voor nu ben ik vooral benieuwd naar praktische mobiele toepassingen. Wat als je in de hierboven geschetste situatie niet voor opt-in koos bij patroonherkenning, maar opt-out? Oftewel: níemand weet iets over/van je. Welke middelen staan je via je draagbare handcomputer (*gniffel* dat noemen we nu een telefoon, vorig decennium een PDA) dán ter beschikking.
Voorbeelden van nu: Mobiel.kieskeurig.nl, Tweakers.mobi.
May 14th, 2008 at 9:49 pm
@Erwin, Is Private Beta al toegestaan ? of moet het Alpha zijn ? Toepassing van Visual Search:
http://ricksegal.typepad.com/pmv/2008/05/how-to-be-authe.html
May 17th, 2008 at 5:27 pm
Afgelopen week was een Nederlander 1 van de 50 winnaars van de eerste ronde van de Android-programmeerwedstrijd van Google. Google deelt 10 mln dollar prijzengeld uit onder de 50 nu geselecteerde deelnemers. Hoe verder je komt in de eindronde, hoe meer prijzengeld.
Ter inspiratie het volgende: een PDF-link met 50 applicaties voor de mobiele telefoon, speciaal voor het Android-platform (=besturingssysteem). Eind 2008 komen de eerste toestellen die op Android draaien op de markt.
Gerelateerd aan e-commerce zijn de apps op pagina 1, 16, 18 (in potentie) en 29 (in potentie).
June 14th, 2008 at 3:25 pm
KPN into iPhone? Ben momenteel online in de net geopende pluk (plukmij.nl) waar een medewerkster mij vertelt dat er landelijk winkels van komen. In elk filiaal kan je een iPhone winnen zonder verdere uitleg. Ik wil er een! Maar hoe, en wat je daarvoor naar 7585 moet sms’en, wordt nergers vermeld. Geen heldere actie zo. Ik haal graag mijn mobiel tevoorschijn om er een iPhone mee te winnen
June 14th, 2008 at 7:48 pm
Wat is Pluk? Pluk is niet alleen gezond, Pluk is vooral lekker: verse sappen, smoothies, naar jouw wens klaargemaakte salades, zeven soorten warme chocolademelk (waaronder witte) en lekkere sandwiches! http://www.plukmij.nl
Er waren al twee andere Pluk ken geloof ik…
June 14th, 2008 at 9:18 pm
Vanaf nu is de Nederlandse aanduiding van spam pluk. Een plukfilter, een plukrun, “ik word gek van al die pluk”, “ze plukken me bij het leven”, “mijn mailbus zit vol met pluk”. Pluk-sms staat dus bulk- of spam-sms en een plukcode is dan … tja, rommel.
June 14th, 2008 at 9:20 pm
Kan die 1000-euro-vraag misschien veranderd worden in: wat krijg je als je de creatieve concepten van pluk 1 uit 1991 mixt met een sms van pluk 2 uit 2006 op een sandwich van pluk 3 uit juni 2008?
Knap als je daar het antwoord op weet.
Die sandwich boeren dachten natuurlijk: met die sms commercial op tv zullen onze iPhone 3Gs als warme broodjes over de toonbank gaan.
June 14th, 2008 at 9:22 pm
MEDEDELING
@Jeroen e.a. : Sinds zojuist zit er een filter op het woord ‘pluk’. Alle reacties met het woord pluk erin worden tegengehouden. Alleen als de super user, opperbaas en de systeembeheerder het goed vinden, ik dus , verschijnt de reactie. Alle andere shit gaat de prullenbak in.
June 14th, 2008 at 10:22 pm
Inderdaad we kunnen niets meer plaatsen met p l u k
June 14th, 2008 at 10:46 pm
http://www.scoutpal.com/ een reden om je telefoon uit je zak te halen. Twee mannen staan naast elkaar in een kringloopwinkel: As I said ‘Good Morning’, he began putting all the books from the larger piles back on the shelves and said, ‘There’s lots of new books here, but you’re wasting your time looking at them. I’ve gone through all the new stuff and those three are the only ones worth buying. I just spent 30 minutes going through all these for three books I’ll probably get $40 for. It’s hardly enough to pay for the gas.’
As he walked up to the counter to pay for his three books, I went to the shelves where they regularly put out cookbooks and, within five minutes using ***ScoutPal*** , had found four cookbooks that I can list on Amazon for a total of roughly $85.
June 19th, 2008 at 12:47 pm
RTL Nederland sluit samenwerkingsverband met MyGimmy om reclames interactief te maken. Behalve via sms kan ook via een mobiele applicatie worden gereageerd. Het is laagdrempeliger dan PIEP sms die wel een nieuwe actie heeft http://nl.youtube.com/watch?v=ngS1RBgp2MY Meer details ondermeer op http://www.emerce.nl/nieuws.jsp?id=2593519
July 9th, 2008 at 8:37 pm
Pluk.org = P arents, L et’s U nite for K ids en distantieert zich van ALLE Nederlands Plukkers…